חלק זה של תג הצמיג משקף את ביצועי ההתנגדות לגלגול של הצמיג ומוצג במונחים של ההשפעה על צריכת הדלק הסיווג מבוצע באותיות מ A ה החסכוני ביותר ועד ל G הבזבזני ביותר באופן הדומה לזה המשמש לסיווג מכשירי חשמל כגון מקררים ומזגנים.
ההבדל בין דרגה לדרגה הוא בין 0.18 ל- 0.24 ק"מ לליטר. קביעת הסיווג מתבצעת באמצעות בחינה של הצמיג בתהליך אחיד באחד מתשעה מרכזי מבחן המאושרים ע"י האיחוד האירופי ונמצאים במדינות שונות ברחבי האיחוד
מרחק הבלימה בקו ישר על משטח רטוב, כאשר גם כאן הסיווג הוא באותיות, מ- A המרחק הקתר ביותר ועד ל G למרחק הארוך ביותר . ההבדל בין דרגה לדרגה הינו אורך של מכונית אחת עד שתיים, כלומר כ- 3 עד 6 מטר , כאשר הבלימה מתבצעת ממהירות של 80 קמ"ש. לכן, ההבדל במרחק הבלימה של צמיג A לעומת F הוא 18 מטר
התרשים כולל שלוש רמות של רעש חיצוני, המסומנות באמצעות קו אחד, שניים או שלושה, מהשקט אל הרועש, ובנוסף מצויינת רמת הרעש של הצמיג בדציבלים. הרעש נבדק באמצעות רכב החולף על פני מכשיר בדיקה, כאשר רעש המנוע מנוטרל.
תיוג הצמיגים נועד לסייע ללקוח לבחור את הצמיג המתאים לו ביותר, יחד עם זאת, חשוב לזכור: התקינה האירופאית אינה מתייחסת לכלל תכונות צמיג החשובות לצרכן, ואינם בהכרח התכונות הרלוונטיות לתנאי השטח ומזג האוויר בישראל. ניתן להניח באופן טבעי שצמיג המדורג כ "דאבל A" הוא הבחירה הנכונה עבור כל הנהג הרוצה לשפר את יחס צריכת הדלק . חברת מישלין ממליצה להתאים את הצמיג על פי סוג המכונית ותנאי השימוש. לדוגמה ממליצה מישלין על ה Energy Saver+ שדרגתו A באחיזה בכביש רטוב וB בצריכת הדלק. המלצה זו ממחישה מדוע השיטה אינה מדויקת ומסתמכת על מאפיין אחד בלבד והוא הצמיג עם הדרוג הטוב ביותר במסגרת התקציב מכיוון ששיטת התיוג מתיחסת רק ל 3 אלמנטים מסל כולל של תכונות ואיכויות החשובות בבחירת צמיג . התוית אינה מדרגת את עמידות הצמיג – כמה קלומטרים עד שנשחק . אין התיחסות למרחק הבלימה על כביש יבש , אחיזה בסיבובים ונוחות הנסיעה . גורמים אלה חשובים מאד בשיקולי בחירת צמיג. לכן לפי חברות רבות חשוב יותר (מלקב ל ציון AA )לאזן את משתנים אלו בתכונות צמיגי המיינסטרים כחלק ממטרתה ההולסטית להשגת צמיג " Total Performance"
|