מהו ההבדל בן כיוון פרונט לאיזון גלגלים
כיוון פרונט דורש מיומנות, מקצועיות ואמינות, והתוצאה שלו יכולה לעשות את ההבדל בין שליטה אופטימאלית ברכב לבין תאונות בלתי צפויות. באופן כללי אמורים הגלגלים של הרכב להיות מקבילים במאה אחוז כאשר כל חריגה מובילה לפגיעה בכיוון
קיימים מספר הבדלים בין כיוון פרונט לבין איזון גלגלים. האיזון נועד למען יצירת מצב בו הגלגלים מסתובבים בצורה אחידה, גם במהירויות גבוהות. האיזון תורם לכך שהגלגלים ימשכו לכל הכיוונים בצורה שווה. איזון גלגלים מבוסס על עקרונות בסיסיים בתנועה צנטריפוגלית, המושכת כלפי חוץ. לעומת זאת, הכיוון הוא כאמור הזווית שבין הגלגלים לגוף הרכב או בין אחד לשני.
סוגי כיוון עבור רכבים פרטיים
ישנם שני סוגים של כיוון עבור הפרונט של הרכב אליהם כדאי להתייחס:
- כיוון קמבר – זהו כיוון הנערך ביחס לאנך של הרכב.
- כיוון קסטור – הכיוון הזה מתבצע ביחס לציר האורך של הרכב.
קיים גם כיוון לזווית TOE כאשר בה מתבצע כינוס אם הזווית היא כלפי ציר האורך, והתבדרות אם הזווית היא כלפי חוץ. נהוג לבצע את הכיוון כאשר הנהג חש ברעידות, ויברציות או משיכות קטנות מהגלגלים. אם אחד הגלגלים הקדמיים אינו מאוזן כהלכה, עשוי הכיוון להיות הפיתרון היעיל ביותר.
יחד עם זאת, את הכיוון מבצעים רק לאחר בדיקת לחץ אוויר ובדיקת איזון. כל התנהגות רכב שאינה נורמלית מעלה את החשש לצורך בכיוון משיכה של הרכב לכיוון כלשהו תחת בלימה.
נכתב באדיבות: צמיג פלוס